The Silent Way Method by Samina Hadi-Tabassum

Understanding how to teach grammar in an inductive manner is essential for an ESL teacher. When teachers use deductive methods and lecture to students, it does not work. Students need to solve the puzzle themselves in order to learn. In the Silent Way method, the teacher does not say much. Instead, I used unix cubes to represent the different parts of grammar: orange represented pronouns; pink represented articles like “the, an, a”; red represented nouns; yellow represented conjunctions like “and, because, therefore”; green represented adjectives; blue represented verbs; and black represented prepositional phrases.

Once I developed an index, I then strung together different patterns of unix cubes. The Panamanian teachers had to “solve the puzzle” and write a sentence that matches that specific pattern. For example, I had a pink-green-red-yellow-pink-green-red-blue-yellow-blue-black-black pattern. Here is a possible sentence for that pattern: The tall boy and the short man walked and talked in the garden during midnight.

Once Deborah solved the puzzle and gave me a correct sentence, she then gave other students a puzzle of her own to solve. We had deep discussions about the different types of pronouns and why you can string together many prepositional phrases at the end of the sentence. The Panamanian teachers enjoyed this method and will bring it back to Panama.

Index

Samina 2

Deborah

Beilor

Deborah 2

El entender como ensenar gramática de una manera inductiva es esencial para un maestro/a de inglés como Segundo Lenguaje. Cuando maestros usan métodos deductivos y sermones para ensenarles a los estudiantes, no funciona. Los estudiantes deben resolver el rompecabezas por ellos mismos para poder aprender. En el método “Manera de Silencio”, el maestro no dice mucho. En cambio, yo uso cubos Unix para representar las diferentes partes gramaticales: el anaranjado representa pronombres; rosado representa artículos como “el, un, una”; el rojo representa sustantivos; amarrillo representa conjunciones como “y, por, entonces”; verde representa adjetivos; azul representa verbos; y negro representa frases preposicionales.

Ya que ya había desarrollado un índex, ensarte diferentes patrones de cubos Unix. Los maestros de Panamá tuvieron que “resolver el rompecabezas” y escribir una oración que conjugara con el patrón especifico. Por ejemplo, yo tenía un patrón que era rosado-verde-rojo-amarillo-rosado-verde-rojo-azul-amarillo-azul-negro-negro. En ingles, una oración que seguía ese mismo patrón era: El niño alto y el hombre corto caminaron y hablaron en el jardín durante (la) medianoche.

Cuando Deborah resolvió el rompecabezas y me dio una oración correcta, ella entonces les dio a los demás estudiantes un patrón de su propia creación para que lo resolvieran. Tuvimos discusiones profundas sobre los diferentes tipos de pronombres y el porqué se pueden unir muchas frases preposicionales juntas al final de una oración. Los maestros de Panamá disfrutaron este método y lo llevaran de regreso a Panamá.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s