Measuring Reading Fluency by Samina Hadi-Tabassum

In addition to reading comprehension, there is also the need to teach reading fluency and measure reading fluency. The Panamanian teachers talked about how their high school students struggled to decode words in English. I went back to phonics and phonemic awareness and emphasized that all students need to understand that sounds are strung together to make words. I showed them how to get their students to use fingers or bookmarks in order to swoop their finger across a word and to decode the word and its sounds. Next, we talked about the importance of measuring how many words correct per minute the students read. Every week, the students can take out a familiar reading text and then measure how many words they can read per minute and then chart the progression on graph paper. When we measured Alexis Bernard’s reading rates, we found that Alexis reads more words silently. It was clear to the Panamanian teachers that they should encourage their students to read silently and not spend all of their 45 minutes on simply reading aloud as a whole class.

We also talked about how some students might have visual impairment and cognitive delays that prevents them from reading well in English, which is a difficult language to decode. Finally, I had Itzel come to the front of the room (thank you for volunteering) and read a short passage on squirrel behavior. While she read, the rest of the class circled the types of errors she made using a Running Record. We examined what errors she made and why. We looked at her rate of self-correction and why students should be encouraged to simply reread and self-correct. If a student says “grocer” for “butcher”, we know the student is reading for meaning and therefore made a visual error.If a student says “lovely” instead of “love”, then we know it is simply a visual problem and the student needs to go back and look at the word again. If a student says “running” instead of “run”, then we know she is reading for syntax and knows that “running” is a verb just like “run.” I emphasized also how important it is to use different forms of reading methods in the classroom: shared reading, choral reading, echo reading, paired reading and the neurological impress method. For this last method, I stood behind Marquela, held her finger and moved our hands together as I read the page into her ear. The Panamanian teachers promised to use a variety of reading methods in their classrooms when they get back.

runrec

En conjunto de comprensión de lectura, también hay la necesidad de ensenar la lectura fluida y el medir la fluidez de lectura. Los maestros de Panamá hablaron de cómo sus estudiantes de secundaria batallaban como descodificar palabras en inglés. Yo regrese a fonéticas y conocimiento fonético y enfaticé como todos los estudiantes deben entender que los sonidos son unidos para crear palabras. Yo les ensene como conseguir que sus estudiantes usaron sus dedos o marca páginas para lanzar sus dedos en un arco para decodificar las palabras y sus sonidos. Después, hablamos de la importancia de medir cuantas palabras correctas pro minutos los estudiantes leen los estudiantes. Cada semana, los estudiantes pueden tomar un texto de lectura familiar y medir cuantas palabras pueden leer y poner sus crecimientos en una gráfica. Cuando medios la taza de lectura de Alexis Bernard, encontramos que Alexis lee más palabras en silencio. Se les hizo claro a los maestros de Panamá que deben animar sus estudiantes que lean en silencio y no solo usar los 45 minutos en leer como una clase entera.

Hablamos de cómo algunos estudiantes pueden tener un emparamento visual y demoras cognitivas que les previene leer bien en inglés, que es un lenguaje difícil de decodificar. Por fin, le pregunte a Itzael que viniera al frente del salón (gracias por ser voluntaria) y leyera un pasaje corto sobre el comportamiento de ardillas. Mientras leía, el resto de la clase encerraba en círculos los tipos de errores que hacia usando un Running Record. Examinamos los errores que hacía y el porqué. Vimos su taza de corrección-propia y porque los estudiantes deben ser animados a que lean otra vez y se corrigen. Si un estudiante, dice “grocer” por “butcher”, sabemos que el estudiante está leyendo por significado e hizo un error visual. Si el estudiante dijo “lovely” en lugar de “love”, entonces sabíamos que era un problema visual y que necesita lo que tenía que regresar y ver la palabra otra vez. Si un estudiante dice “running” en lugar de “run”, sabemos que tenía la lectura enfocada en sintaxis y sabe que “running” es un verbo como “run”. Enfoque como era importante usar diferentes formas de lectura en el salón: lectura compartida, lectura en coro, lectura de eco, lectura en pareja y el método de impresión neurológica. Para este último método, me pare detrás de Márquela, agarre su dinero y moví nuestras manos juntas y le leí la página en su oreja. Los maestros de Panamá prometieron usar la variedad de métodos de lectura en su salón cuando regresaron.

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