Visiting Cesar Chavez Multicultural Academy

Chavez students attend school four hours per week longer than other students in Chicago Public Schools (totaling 25 days of instruction). They provide computers for every student in 1st – 8th grade; and students use computers daily with a distinguished teaching staff. They have sports and arts programming after school every day and work closely with families to provide excellent instruction for each individual student. They have been a CPS Level 1 school for the past three years with the highest percentage of performance policy points in Network 8 (88.1%). They partner with the Hyatt Hotel Corporation, Rashied Davis Charities, The Kitchen Community, WITS, Common Thread, and the Latino Bar Association to help us meet the educational needs of every student. Last year, they were one of two CPS neighborhood district schools to win a national Next Generation Learning Challenge planning grant.

The Panamanian cohort visited 6th grade classrooms at Chavez Academy: one math, one science and one language arts. The teachers were impressed with the classroom rules and how students participated in the discussions. The math class was working on the computers using Study Island, a website for math problems. At the end of the day, we attended a teachers’ meeting and were able to talk to American teachers about how they plan their curriculum and teach the Common Core Standards in English Language Arts. All the classrooms have anchor charts which help explain the material to the students.

Annotate text at Chavez

Noyla and Maximiliano

Visiting Cesar Chavez Multicultural Academy

Los estudiantes de Chavez atienden a la escuela cuatro horas por semana más que cualquier otro grupo de estudiantes en las escuelas públicas de Chicago (lo cual equivale 25 días de instrucción). Ellos proveen computadoras para cada estudiante del 1-8 grado; los estudiantes usan las computadoras a diario con maestros distinguidos. Ellos tienen deportes y programas de artes después de la escuela cada día y trabajan cercanamente con familias para proveer excelente instrucción para cada estudiante como individuos. Ellos han estado en el Nivel 1 CPS como escuela por los últimos tres años con el porcentaje más alto de puntos de póliza de rendimiento en Network 8 (88.1%). Ellos colaboran con Hyatt Hotel Corportation, Rashied Davis Charities, The Kitchen Community, WITS, Common Thread, y el  Latino Bar Association que les ayuda cumplir con las necesidades educacionales de cada estudiante. El últimos año, ellos fueron uno de dos vecindario CPS escuelas de distritos en ganar una beca de planeamiento de el nacional Next Generation Learning Challenge.

El grupo de Panama, visito salones de sexto grado en la Academia Chavez: una de matemática, una de ciencia, y una de artes de lenguaje. Los maestros quedaron impresionados con las reglas del salón y como los estudiantes participaban en las discusiones. La clase de matemáticas estaba trabajando en las computadoras usando Study Island, una página de internet para problemas de matemáticas. Al fin del día, asistimos a una junta de maestros donde pudimos hablar con maestros Americanos en como desarrollan un plan para su currículo y ensenar los Estándares Common Core en Artes de Lenguaje de Ingles. Todos los salones tienen tablas de anclaje las cuales ayudan explicar el material a los estudiantes.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s